زیر قابلمه ای حصیری چیست؟

زیر قابلمه ای جزو وسایل پرکاربرد آشپزخانه است که برای محافظت از سطوح آسیب پذیر یا سفره در برابر ظروف داغ بکار میرود.

زیرقابلمه ای در چه طرحها و جنس هایی ساخته میشود؟

این محصول در شکل های مربع ، دایره،لوزی و در جنس های فلزی ، چوبی،حصیری،نمدی،پارچه ای، سیلیکونی و … ساخته میشود.

اگر از زیر قابلمه حصیری استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است شما ظروف داغ را از روی حرارت بردارید و به دلیل حواس پرتی مستقیما روی فرش،موکت یا سطوح آشپزخانه قرار دهید.

با این کار امکان سوختن فرش،موکت یا رومیزی شما وجود خواهد داشت!

بنابراین با استفاده از زیر قابلمه ای میتوان از بروز چنین حوادثی جلوگیری نمود.

کاربرد زیر قابلمه ای حصیری چیست؟

زیر قابلمه ای یک وسیله کاربردی است که به کمک آن میتوان با خیال آسوده و بدون نگرانی ظروف داغ را روی سطح میز،فرش یا سفره قرار داد.

کاربرد دیگر این محصول بخشیدن جلوه ای شیک و زیبا به میز غذاخوری شماست!

در حقیقت این محصول به دلیل دارا بودن جنس نسوز مانع از انتقال گرما به سطح زیرین خود میشود.

انواع زیر قابلمه ای از نظر جنس کدامند؟

۱.چوبی:

این محصول خود انواع مختلفی دارد.به عنوان مثال میتواند از چوبهای کوچک برش خورده و چسبیده شده روی یک سطح نگهدارنده ساخته شده باشد.

یا اینکه یک صفحه کامل و نازک از چوب برش خورده تنه درخت یا یک قطعه چوب کنده کاری شده و حتی اِم دی اِف باشد.

همچنین میتوان تکه های چوبی در شکل های مختلف را از طریق یک سیم به هم متصل کرده و یک زیر قابلمه ای زیبا ساخت.

این محصول به دلیل داشتن شکل ظاهری زیبا جلوه خاصی به فضای آشپزخانه یا میز پذیرایی شما خواهد بخشید.

۲.سنگی:

این محصول را میتوان با چسباندن انواع مختلف سنگها در رنگها و اندازه های مختلف ساخت.بهتر است این سنگها با سطح صیقلی و قطر تقریبا یکسان روی یک سطح نگه دارنده قرار بگیرند!

این محصول برخلاف مدل پارچه ای مقاومت بسیار بالایی داشته و شکل ظاهری آن بسیار زیباست.

حتی میتوان گفت این مدل به دلیل رسانا نبودن سنگ در انتقال حرارت به سرد شدن مواد غذایی موجود در قابلمه یا سایر ظروف سرعت میبخشد.

۳.سیلیکونی:

این محصول همانطور که میدانید مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت داشته و حتی امکان شستشوی آن با ماشین ظرفشویی نیز وجود دارد.

برخلاف مدل چوبی و سنگی امکان ساخته شدن این محصول به طور دست ساز و خانگی وجود نداشته و حتما باید داخل کارخانه تولید شود!

مزیت:

این محصول در تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی ساخته شده و به بازار عرضه میشود.بنابراین افراد با هر سلیقه ای میتوانند از این مدل استفاده کنند.

بدیهی است که سیلیکون برخلاف ظاهر نازکی که دارد نسوز بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد!

زیرا در غیر اینصورت قالبهایی از این جنس برای استفاده داخل فر ساخته نمی شدند!

۴.پارچه ای:

محصولاتی از این جنس را میتوان به راحتی و با صرف هزینه کم داخل منزل نیز تهیه نمود.از آنجایی که پارچه ها از تنوع بسیار بالای طرح و رنگ برخوردارند انتظار میرود زیر قابلمه ای پارچه ای در تنوع بالایی به بازار عرضه شود!

برخی از این محصولات با پیچیدن یک طناب پارچه ای حول یک نقطه مرکزی و با استفاده از چسب حرارتی،به آسانی قابل تهیه هستند!

۵.نمدی:

همانطور که می دانید نمد نوعی پارچه است که از پشم ساخته می شود.به دلیل راحتی دوخت و دوز پارچه های نمدی،تولید این محصول در تنوع مدل کار ساده و راحتی خواهد بود.

۶.کنفی:

یک راه آسان برای تولید و ساخت زیر قابلمه ای استفاده از نخ کنف یا کاموا میباشد.

۷.فلزی:

زیر قابلمه ای فلزی معمولا از فلزهای مختلفی ساخته میشود که محبوبترین و پرطرفدارترین آنها فلز استیل میباشد.

وزن این محصول بسته به نوع فلز بکار رفته در تولید و اندازه محصول میتواند متفاوت باشد.انواع استیل این محصول شکل ظاهری زیباتر و جذاب تری دارند!

 میتوان از انواع فلزی دسته دار محصول هم به عنوان زیر قابلمه ای و هم شعله پخش کن استفاده کرد.

۸.سرامیکی:

سرامیک یکی از از انواع جنس هایی است که میتوان با استفاده از آن زیر قابلمه ای ساخت.سرامیک از آن دسته مدلهایی است که امکان نقاشی و طرح ریزی روی آن وجود دارد.بنابراین در تنوع طرح و رنگ بالایی به بازار عرضه میشود.

۹.حصیری:

مدلهای حصیری این محصول اغلب در شهرهای شمالی یا جنوبی کشور مانند نخ کنف بافته میشوند.این محصول برای محافظت از سطوح مختلف در برابر حرارت زیاد ظروف بکار میرود.

 استفاده از این مدل در مناطقی که آب و هوای خشک دارند چندان مناسب نیست زیرا حصیر دوام کمتری دارد.

حصیر باید برای ماندگاری بیشتر اندکی رطوبت درون خود داشته باشد که در شهرهای شمالی و جنوبی به دلیل نزدیکی به دریا فراهم است!

بدیهی است که در شهرهای با آب و هوای خشک رطوبت درون حصیر از بین رفته و به مرور حصیر خشک میشود.بنابراین بافت آن از هم پاشیده و خُرد یا پودر میشود.

در میان انواع زیر قابلمه ای های مذکور کدام یک پرکاربردتر است؟

در بین انوع مختلف این محصول مدلهای استیل،سیلیکونی،سرامیکی و چوبی و حصیری دوام بالاتری دارند.زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند،قابل اشتعال نیستند،ظروف داغ به آنها نمیچسبد،لک نمیشوند و تمیز کردن آنها ساده است.

مدلهای حصیری،کنفی و نمدی قیمت پایین تری دارند.مدلهای سرامیکی و پارچه ای در تنوع طرح و رنگ بالایی تولید شده و به بازار عرضه میشوند.

زیر قابلمه ای حصیری 

زیر قابلمه ای حصیری  در سایزهای مختلفی در فروشگاه دیارمو به فروش می رسد.

شما می تونید این محصول و با کمترین قیمت خریداری کنید.

در فروشگاه دیارمو انواع محصولات حصیری برای شما تدارک دیده شده است.

از مشخصه های مهم زیر قابلمه ای حصیری  می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • قابل سفارش در هر سایزی
  • بافت حصیری محکم
  • عایق حرارتی بسیار مناسب برای جلوگیری از آسیب گرمایی
  • قطر مناسب برای انواع قابلمه ها
  • ماندگاری بالا در صورت استفاده صحیح و مناسب

خرید زیر قابلمه ای حصیری

حصیربافی ایرانی یک هنر سنتی و زیبا است که در ایران به طور گسترده انجام می شود.

در این هنر، از حصیرهای نازک و انعطاف پذیر برای بافتن انواع محصولات مانند سبد، کیف های دستی ، پاپوش و غیره استفاده می شود.

حصیربافی به عنوان یک سوغات  هنر دستی بسیار با ارزش در ایران شناخته می شود و محصولات آن در بازارهای محلی و صنایع دستی به فروش می رسند. اگر شما نیز علاقمند به حصیربافی هستید، می توانید منابع آموزشی آن را در دسترس داشته باشید.

زیر قابلمه ای (یا همان حصیر قابلمه) یک قطعه حصیر بدون پایه است که به صورت دایره‌ای زیر قابلمه‌ها یا کاسه‌های آشپزخانه قرار می‌گیرد تا آنها را از مستقیم شدن با حرارت اجسام سخت جلوگیری کند و از روشن شدن و آسیب دیدن سطح زیر قابلمه نیز محافظت کند.

کاربرد زیر قابلمه ای:

کاربرد زیر قابلمه ای مهم ترین کاربرد آن در آشپزخانه است. با قرار دادن زیر قابلمه ای زیر قابلمه های گرم در حین پخت و پز، می توانید از گرم شدن طاقچه و میز آشپزخانه جلوگیری کنید و از آنها محافظت کنید.

همچنین زیر قابلمه ای می تواند به عنوان محافظ برای سطح میز استفاده شود و از خطر خراشیده شدن آن در نتیجه قرار گرفتن قابلمه ها بر روی سطح میز جلوگیری کند.

از طرفی، زیر قابلمه ای حصیری نیز می تواند در تعویض حرارت کاسه ها یا قابلمه ها به کار رود. زمانی که یک قابلمه یا کاسه حاوی غذا یا مایع گرم را روی میز قرار می دهید، ممکن است حرارت آن به سطح میز منتقل شود که می تواند آن را آسیب برساند.

با استفاده از زیر قابلمه ای، می توانید این حرارت را منتقل کنید و از آسیب به سطح میز جلوگیری کنید.

به طور خلاصه، هدف اصلی استفاده از زیر قابلمه ای حصیری ، محافظت از سطح میز و جلوگیری از انتقال حرارت و آسیب به سطح زیر قابلمه هاست. این یک لوازم آشپزخانه کاربردی و پرکاربرد است که به شما کمک می کند تا طول عمر قابلمه ها و کاسه های خود را افزایش دهید و از آسیب به سطح میز جلوگیری کنید.

معرفی زیر قابلمه ساده حصیری

برای خرید زیر قابلمه حصیری دیگر نیاز به سفر و پرسه زدن و گشتن به دنبال محصول با کیفیت نیست. فروشگاه دیارمو یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات حصیری در جنوب است. این مجموعه با بهره گیری از بهترین متریال و با استفاده از نیروی کار متخصص اقدام به تولید ظروف حصیری درجه یک کرده است. این ظروف از الیاف درخت نخل بافته می شوند. مهارت و تجربه بافنده مهم ترین موضوع در کیفیت و تمیزی بافت این محصولات است.

نکات مهم قبل از خرید

قبل از خرید زیر قابلمه حصیری  بهتر است بدانید که در هنر حصیر بافی از الیاف مختلفی برای تولید یک محصول استفاده می شود. در تولید این زیر قابلمه ای از شاخه های درخت گز استفاده شده است. این چوب از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است. ظروف حصیر بافی مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند. به همین دلیل زیر قابلمه ای حصیری می تواند انتخاب مناسبی برای جلوگیری از انتقال حرارت به سطح زیر کار باشد. بافت این محصول تماماً به کمک دست انجام شده است. بنابراین قیمت این کار با توجه به میزان زحمت و مدت زمانی که صرف ساخت آن شده است تعیین می گردد.

خرید زیر قابلمه حصیری ساده قیمت مناسب   

برای خرید زیر قابلمه  حصیری  تنها کافیست از طریق سایت اینترنتی فروشگاه دیارمو اقدام به ثبت سفارش کنید. این مجموعه بهترین و با کیفیت ترین محصولات و صنایع دستی  را در سامانه اینترنتی خود به فروش می رساند. کلیه محصولات با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت برای مشتریان ارسال می شود. لازم به ذکر است که به منظور کاهش هزینه ها و حذف واسطه ها محصول خریداری شده توسط تولید کننده اصلی عرضه می شود.

اگر تمایل به خرید دیگر محصولات حصیری ما را دارید می توانید از سایت دیارمو و همچنین غرفه دیارمو در باسلام دیدن کنید و به راحتی هر محصول را خریداری کنید.

زیر قابلمه ای که با حصیر تولید می‌ شوند زیبایی چشمگیر و منحصر به فردی داشته که مورد توجه افراد زیادی واقع گردیده است انواع زیر قابلمه  حصیری با سایزهای مختلف در فروشگاه دیارمو  موجود می باشد که می توانید به راحتی طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و یا طرح مدنظر خود را سفارش دهید.  انواع زیر قابلمه حصیری کاملاً نسوز هستند و در مواجهه با حرارت آسیب نمی بینند.

زیر قابلمه ای حصیری سنتی

مشخصات زیر قابلمه حصیری

داشتن اطلاعات کافی در مورد مشخصات زیر قابلمه حصیری کمک می کند تا بتوانید این محصول را نسبت به دیگر اجناس ترجیح داده و آنچه را که تمایل دارید خریداری کنید و شما می توانید زیر قابلمه حصیری را در تعداد مد نظر خریداری کرده و از چیدمان زیبای آنها استفاده نمایید.

زیر قابلمه حصیری اگر در مواجهه با انواع مایعات قرار بگیرد به راحتی قابل شستشو بوده و هیچگونه لکه و کثیفی بر روی آنها باقی نمی‌ماند و بافت بسیار خاص و مقاومی که برای زیر قابلمه حصیری در نظر گرفته می‌ شود سبب افزایش مقاومت و کارایی آنها گردیده است به همین دلیل است که این محصولات در شمار کالاهای پرفروش قرار می گیرند.

خرید زیر قابلمه حصیری

برای خرید زیر قابلمه های حصیری حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و بهترین اجناس با متریال درجه یک از طریق مراکز معتبر به فروش می رسند و پیش از خرید زیر قابلمه حصیری و زیرانداز حصیری چوبی ابعاد مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید زیرا این کالا اندازه های مختلفی داشته و خرید آن برای شما مناسب خواهد بود. و بهای پرداختی بابت خرید زیر قابلمه مناسب و به صرفه است و انواع زیراندازهای حصیری معمولا به صورت ساده و یا رنگی در بازار به فروش می رسد که می توانید طرح و مدل دلخواهتان را به راحتی انتخاب نمایید.

قیمت زیر قابلمه حصیری 

قیمت زیر قابلمه حصیری با کمترین هزینه تعیین می شود تا تمامی افراد جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند و بافت بسیار زیبایی که زیر قابلمه های حصیری دارند مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته و تمایل دارند که این محصول را به صورت غیرحضوری و از طریق سایت دیارمو تهیه کنند.

زیر قابلمه حصیری استحکام بسیار بالایی دارد و در مدلهای مختلفی و به صورت گرد و مربع بافت ساده و آجری و رنگی تهیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

دلیل بازگشت وجه

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!