کلوچه خرمایی دزفول

 در ایران یک دزفول هست و کلوچه هایش!

کلوچه دزفولی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های سنتی استان خوزستان است و به علت طعم و بوی زیره و روش پخت خاصش، طرفداران بسیار زیادی دارد. هرچه کلوچه تازه تر باشد، خوشمزه تر است، پس باید آن را از کارگاه و فروشگاهی تهیه کنید که تازه است و مورد اعتماد.

کلوچه دزفولی در دو نوع خرمایی و شکری تهیه می‌شود. کلوچه خرمایی با خرمای تازه و کلوچه شکری با پودر قند تهیه می‌شود. البته  اخیراً مدل های جدید و متنوع تری تولید شده که تا انتها با ما همراه باشید تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

فروشگاه دیارمو برای خرید متنوع و به صرفه تر شما هموطنان عزیز، دسته ای از محصولات مختلف کلوچه را عرضه کرده است تا برای خانواده و هدیه به دوستانتان با خیال راحت چه از نظر کیفیت و طعم و چه از نظر نحوه انتخاب، خرید و دریافت محصول، سفارش دهید.

خب میرویم تا 6 نوع کلوچه ی دزفولی رو بهتان معرفی کنیم.

کلوچه دزفولی مهری

کلوچه مهری دزفول

این کلوچه ها در بسته بندی 2 کیلویی قرار داده شده اند. از نظر کیفیت و مواد اولیه، هم نرم و ترد هستند و هم از مواد تازه استفاده شده اند. از لحاظ بهداشتی هم خیالتان راحت باشد.

این مدل کلوچه انرژی زا است و درون آن از خرما استفاده شده. یک مهر طرح گل هم روی آن زده شده است. تعداد دوکیلوی این بسته تقریبی است و بسته به اندازه و سایز کلوچه ها متغییر است.

در مواد اولیه کلوچه دزفولی مهری هیچ گونه مواد افزودنی استفاده نشده است و کاملاً ارگانیک می باشد.

اما فعلا برای خرید دست نگه دارید تا جزئیات کلوچه های بعدی را شرح دهیم!

خب برویم سراغ معرفی کلوچه ی دوم

کلوچه خرمایی دزفولی شکل دار

کلوچه خرمایی دزفولی

برخی از کودکان زمان سرو وعده های غذایی، با مشکل کم اشتهایی مواجه می شوند. بنابراین مادرها برای تشویق آنها از ترفندهای مختلفی استفاده می کنند. یکی از این ترفندها تزئین خوراکی فرزندان دلبند هست. فروشگاه دیارمو نیز ازاین روش استفاده کرده و با ذوق و هنر خاص خود، برای کلوچه ها طرح های شیک و جدیدی ارائه داده که هم لقمه تر شوند و هم جذاب تر. مهم تر از همه این که فرزندان شما با دیدن این اشکال و با بازی کردن با آنها تمام وعده های خوراکی خودشان را میل می کنند.

این بسته هم دوکیلویی است. با همان مواد اولیه کلوچه مهری با خرما و کاملاً ارگانیک و طبیعی. سایز این کلوچه ها برای پذیرایی از مهمانانتان و یا مسافرت بسیار مناسب است.

کلوچه نان شیر دزفول

نان شیر

این مدل کلوچه با کلوچه های قبلی کاملا متفاوت هست. در مواد اولیه از شیر استفاده شده و پهن تر اما نازک تر از کلوچه های معمولی. طرحی با خطوط نقطه چین لوزی شکل بر روی آن ها قرار میگیرد. دانه های ریز زیره به صورت پراکنده به خوبی قابل رویت می باشند. این کلوچه حالت نان دارد برای همین هم به آن نان نیز می گویند. یک مقدار ترد و خشک تر از بقیه محصولات است.

به همراه نان شیری می توان مربا و پنیر سرو کرد. و یا آن را به عنوان عصرانه با شیر و چای داغ میل کرد.

برای تنوع بهتون پیشنهاد می کنیم، یکبارهم که شده حتما آن را تهیه و تست کنید.

با خریدی به صرفه از محصول تازه ی نان شیری در فروشگاه دیارمو

کلوچه شکری دزفول

کلوچه شکری دزفول

در هر فروشگاهی که کلوچه خرمایی به فروش میرسد، کلوچه شکری هم در کنار آن دیده می شود. این دو مدل جزء لاینفک هستند و مادربزرگ ها زمان خرید کلوچه به دوتاش توجه و حتما تهیه میکنند. دلیل این دو انتخاب این است که برخی از افراد کلوچه را فقط با خرما میل میکنند اما بعضی دیگر کلوچه ی ساده با شکر را برای عصرانه ی خود می پسندند.

 کلوچه شکری دیگر به شکل گرد پخت نمی شود، بلکه با استفاده از چاقو به برش های هندسی تقسیم می شوند.

این کلوچه ها بافتی نرم دارند جایگزین بسیار خوشمزه ای برای بسکوییت های کارخانه ای محسوب می شوند. خصوصاً به دلیل اینکه از بهبود دهنده در مواد اولیه آن استفاده نمی شود.

 کلوچه نمکی دزفول

کلوچه نمکی دزفول

کلوچه های کاملاً ساده ی نمکی!

مخصوص افراد دیابتی و اشخاصی که تمایل به میل بسکوئیت دارند اما بدلیل اینکه بسکوئیت های رژیمی کمتر در بازار پیدا می شوند و یا به صرفه، تازه پخت و یا.. نیستند به ناچار از خوردن این خوراکی خوشمزه دست می کشند، است. ازاین کلوچه های نمکی میتوان به عنوان صبحانه با مربا و خامه استفاده کرد.

کاملا ارگانیک، بدون خرما و شکر، و با رایحه ی ملایم زیره درسته می باشد.

اگر مادربزرگ و پدربزرگ، دانش آموز و کارمند در خانواده تان دارید بهترین تغذیه برای آنها همین کلوچه ها است. هم رژیمی هستند هم خوشمزه.

کلوچه خرمایی دزفول

کلوچه خرمایی دزفول

کلوچه خرمایی با طرح سُک سُک وانگشتی!

در دزفول یک وسیله به نام سُک سُک مانند گوشت کوب هست که در قسمت دایره کف آن، میخ هایی تعبیه شده است. بدنه ی این وسیله از جنس چوب می باشد. بعد از پهن کردن چانه ی کلوچه، روی آن سُک سُک میزنیم تا سطح کلوچه به شکل سوراخ سوراخ شود. سپس لبه ی اطراف کلوچه را با انگشت نیشگون ظریف میگیرند تا حالت چین دار بشود. در حالت سنتی و خانواده ها کلوچه به صورت دسته جمعی و دورهمی تهیه و پخت میشود و گاهاً کار نیشگون لبه کلوچه با دستان ظریف دختران کوچک انجام می گیرد تا هم کمک کنند و هم از تزئین کار لذت ببرند و کلوچه های شیک را به مرحله ی پخت برسانند.

شما دراین مقاله با کلوچه های مختلف آشنا شدید، پس مطمئناً الان برای انتخاب نوع کلوچه ی مورد نظرتون کاملاً آماده اید و با کلیک بر روی هرکدوم از کلوچه های فروشگاه دیارمو، منتظر دریافت این خوشمزه ها ازدرب منزلتون باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...

دلیل بازگشت وجه

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!